12°   dziś 16°   jutro
Wtorek, 24 marca Marek, Gabriel, Gabriela, Katarzyna, Seweryn

WujekSamoZło

Dołączył do portalu: 2025-10-22 18:49:16
Ostatnia aktywność: 2026-03-22 22:17:15

Komentarze do artykułów: 67

Nagły zwrot ws. sprzedaży GS. Wójt składa kontrofertę

W tej sprawie on ma rację i potrzebne jest zjednoczenie, żeby te budynki przejąć i zagospodarować, wynająć albo sprzedać z zyskiem. O kulturze i kształcie Mszany na przyszłość powinna decydować cała społeczność, a nie wąska grupa osób z GS. Przypominam, że te budynki to nie peryferia tylko ścisłe centrum. Można to zrobić z pożytkiem i zyskiem dla gminy przy odrobinie kreatywności.

2026-02-04 22:56:33
Nagły zwrot ws. sprzedaży GS. Wójt składa kontrofertę

Jak samorząd będzie chciał to znajdzie sposób, żeby to zagospodarować, a nawet na tym zarobić. W tej sprawie powinniście się zjednoczyć, a nie prowadzić wojenki polityczne.

2026-02-04 22:46:21
Nagły zwrot ws. sprzedaży GS. Wójt składa kontrofertę

GS nie jest zainteresowany zwiększaniem wynajmu od lat, dąży wprost do likwidacji i spieniężenia majątku spółdzielni (nie ma się co dziwić - 5 mln zł : 30 osób= ok.160 000 zł/os.). Lepiej już, żeby gmina lub oba samorządy to przejeły - przemawia za tym interes społeczny i wreszcie te budynki w centrum przestaną się może tak skandalicznie marnować

2026-02-04 22:43:06
Nagły zwrot ws. sprzedaży GS. Wójt składa kontrofertę

A zaprzeczali w zeszłym roku, że nie ma planów sprzedaży temu przedsiębiorcy! Czemu GS nie przekaże za darmo lub za symboliczną opłatą tych nieruchomości obu samorządom - miastu i gminie na współwłasność? Stekom mieszkańców, byłym członkom GS, ich potomkom, którzy przez całe dekady tę spółdzielnię tworzyły i rozwijały należy się to jak psu buda. To oburzające i niesprawiedliwe co robią! GS przez ostatnie lata niewiele robił, żeby się to opłacało, bo dążył do likwidacji, ale samorządy mają w tym ogromny interes społeczny i możliwości finansowe, żeby to zagospodarować - np. wynająć pod usługi, albo zrobić jakieś mieszkania na sprzedaż lub wynajem, których ciagle brakuje. Jak się chce to zawsze znajdzie się sposób. Popieram decyzję wójta!

2026-02-04 22:29:38
GS sprzedaje budynki za ułamek ceny. Nabywcą ma zostać właściciel ośrodka dla uchodźców

A dlaczego te 30 osób z GSu nie odda za ułamek wartości albo wprost za darmo tych spółdzielczych nieruchomości samorządom? Przecież tworzyły i budowały te budynki i całą spółdzielnie setki mieszkańców miasta i gminy a nie tylko oni! Oburzające i niesprawiedliwe! To by rozwiązało takie problemy, jak sprzedaż pod niewiadomo co...

2026-02-04 22:02:52
Protest w sprawie sztandaru. Setki podpisów pod petycją

Myślę przeciwnie, że nowoczesnym ludziom XXI wieku przydałoby się wrócić do korzeni, natury, prostoty i tą "średniowieczną" limanowszczyzną się trochę zainspirować. Bo nowoczesność dziś wieje ideową pustką, brakiem celów, głębszych wartości, brakiem nadziei. Choć umysły oczywiście pełne wiedzy, szuflady dyplomów, a kieszenie kasy.

2026-01-22 10:56:37
Protest w sprawie sztandaru. Setki podpisów pod petycją

To rzuć ją i przejdź na stronę światła ;)

2026-01-22 10:48:12
Proboszcz nie komentuje, były burmistrz krytykuje

Swoją odpowiedzią potwierdzasz, to co napisałem, co jest przykre, ale każdy jest kowalem swojego losu. Nie ma przepisów w Polsce, które nakazują usunięcie symboli religijnych, orzecznictwo sądów jest niejednoznaczne, więc decyzja o ich umieszczeniu lub usunięciu należy do organów publicznych. O ile większość mieszkańców np. dużych miast pewnie jest za usunięciem ich u siebie i mają do tego prawo (demokracja), to tutaj większość jest wierząca i jest za utrzymaniem tych symboli. I tyle, nic z tym nie możesz zrobić poza akceptacją tego faktu. Nie wynika to z faktu, że się wuwyższamy jak piszesz, ale z reguł demokracji. Czemu Matka Boska, która od setek lat jest tradycyjnym symbolem Limanowej Ci tak przeszkadza? Jesteś przecież tolerancyjny

2026-01-21 11:48:23
Proboszcz nie komentuje, były burmistrz krytykuje

Skoro większość społeczeństwa Limanowej jest wierząca i chce mieć taki symbol na sztandarze jak dotąd tradycyjnie było, to co za problem? Mamy demokrację - rządy wiekszości. Czemu to tak razi osoby niewierzące, skoro i tak nie wierzą, a mają się dodatkowo za tolerancyjne? Po co władze zmieniają coś, co dobrze funkcjonuje od lat i wydają na to kasę?

2026-01-21 01:21:46
Proboszcz nie komentuje, były burmistrz krytykuje

@Hiena "Ta jedna grupa" jest jednak zdecydowanie dominująca na całe szczęście wciaż i w związku z tym ma prawo umieszczać co chce i gdzie chce - takie są regułu demokracji. A jakie są te "Wasze symbole"? Pentagram? Poziom Twojego zaangażowania w tej dyskusji wskazuje na silną reakcję alergiczną na słowa Bóg i kościół. W czym ta Matka Boska na sztandarze Ci tak przeszkadza, czemu tak kuje w oczy? Gdzie tu tolerancja dla innych?

2026-01-21 01:08:40
Proboszcz nie komentuje, były burmistrz krytykuje

@Tytan57 Tak, Ty i Tobie podobni wiecie najlepiej, co inni czują, w co i jak wierzą. Chcesz merytorycznie rozmawiać o kwestiach wiary? Otóż się nie da, bo wiara to przeciwieństwo merytoryki. To dla Ciebie pewnie nie do wyobrażenia, ale - Bóg naprawdę istnieje i przyjmujemy Go dobrowolnie na całym świecie. Wierzymy, bo to wspaniałe, a nie bo ktoś nam karze czy wciska kit. Wiara daje szczęście, spokój ducha, upraszcza życie, wnosi sens, układa pięknie priorytety, daje pokłady tolerancji i wyrozumiałości dla wszystkich ludzi, też takich jak Ty, którzy mają się za tolerancyjnych, a zieją wprost jadem jak tylko usłyszą słowo Bóg czy kosciół. Życzę Ci, żebyś wiary kiedyś doświadczył i dopiero się wypowiadał, bo narazie te Twoje opinie to tylko Twoje spaczone wyobrażenia nt wiary i katolików.

2026-01-21 00:54:28
„Poranek na wsi” z wizytą w regionie (ZDJĘCIA)

Bardzo ładna chata. Gratuluję występującym wspaniałego zaprezentowania naszego pięknego regionu i kultury

2026-01-17 21:43:48
Demografia gminy po podziale

Dokładnie, taki podział to poroniony, krótkowzroczny pomysł, kapitulacja rozumu i dyplomatyzmu przed emocjami. Myślę, że bieda będzie w tej mikroskopijnej gminie piszczeć. Żal ludzi, ale jak to mówią chcącemu nie dzieje się krzywda.

2026-01-17 20:30:11
Budżet odrzucony po raz trzeci. Spór w gminie trwa

#Parobek Wydaje mi się, że aby zawalczyć o dobro wsi niekonieczne były aż tak radyklane kroki jak rozdział. Pradowpodobnie doszlibyśmy metodami dyplomatycznymi przez odpowiednie koalicje radnych ze wsi do tego samego efektu, poziomu infrastruktury, który jest dziś. Może i nawet znacznie lepszego, bo ile pieniądzy zostało przepalone przez te wszystkie lata bez sensu na budowę i utrzymanie drugiego urzędu gminy, wypłaty wójta i innych zdublowanych urzędników, komunalnej, opieki społ., oczyszczalni, bibliotek itd. Ale jak mówisz, teraz można już tylko gdybać. Myślę odwrotnie, że to właśnie te "jaja", ambicja ówczesnych działaczy, chęć rządzenia ("dziel i rządź") były problemem, który się mocno do rozłamu właśnie przyczynił, obok pewnie innych powodów. Oczywiście nie generalizuję, bo pewnie byli i ludzie, którzy mieli dobre intencje. Jest jak jest.

2026-01-10 00:35:07
Budżet odrzucony po raz trzeci. Spór w gminie trwa

#Ferdek55 Zgadzam się, też uważam, że te plany budowlane nie mają sensu - drogie, a nie odpowiadające na potrzeby mieszkańców, bo już mamy gdzie je zaspokajać i to bez milionowych inwestycji. Inwestowanie kolejnych mln w trasy biegowe to też bez sensu (już są teraz te podstawowe, a ludzie nie korzystają). Jeśli chce ożywić turystykę w Lubomierzu, to dotacje na podniesienie standardu kwater i organizacja tam jakiś fajnych eventów wystarczy, ludzie i tak przyjeżdźają tam dla gór i lasów. Temat połączenie gmin wydaje mi się, że raczej zarzucił, bo establisment mszański był oburzony takimi pomysłami udarzającymi w ich wieloletnie "władztwo" i nikt nie poparł tego. Szkoda, bo wydawało się, że są nowe osoby u władzy zarówno w mieście jak i gminie i jest okienko dziejowe, żeby to naprawić. Ale cóż...

2026-01-09 20:23:41
Budżet odrzucony po raz trzeci. Spór w gminie trwa

Zdecydwoanie popieram natomiast pomysły połączenia gminy i miasta Mszana Dolna, gdyż obecny podział jest nienaturalny, sztucznie utworzony, przez co rodzą sie właśnie takie patologie, jak podwójne ośrodki kultury na jednym terenie, dublowanie instytucji, jednostek, stanowisk. Popieram też reorganizację szkół zaporponowaną przez wójta - powinna być jedna szkoła we wsi, dzieci z drugiej strony wsi doworzone busem przez gminę, a zwolnieone budynki zamienione żłobko-przedszkola, biblioteki, świetlice wiejskie.

2026-01-09 14:39:39
Budżet odrzucony po raz trzeci. Spór w gminie trwa

Oglądanie sesji stało się nie lada rozrywką. Powtórzę - moim zdaniem wójt powinien zrezygnować z inwestycji w halę sportowo-rekreacyjną, ona będzie na 100% nierentowna. Jeśli brakuje mu w gminie takiej instytucji, to podpisać porozumienie z miastem na korzystanie z istniejącego miejskiego MOK, bo i tak mieszkańcy gminy z niego korzystają. Zmienić nazwę na miejsko-gminny Mszański Ośrodek Kultury i współfinansować go, bo miasto ledwo daje samo radę (i gmina też wdepnie w takie fiansowe g..o jeśli zbuduje kolejny taki ośrodek na tym terenie, przecież klienci podzielą się jeszcze na 2). Tak ot za darmo gmina będzie mieć już MOK bez inwestowania, pokrywawszy tylko połowę kosztów utrzymania. Zamiast tego ustąpić, ująć w budżecie to o co proszą radni i po kryzysie. Wójt, burmistrz, prezedent powinien byc dyplomatą, który stara się z każdym stronnictwem dogadać. Unoszenie się dumą i próby pokazywania kto tu rządzi nie pomagają w rządzeniu.

2026-01-09 14:34:06
VeloRaba: rowerem wzdłuż linii kolejowej i rzeki?

Brawo! Słuszny krok gminy w stronę inwestycji, które naprawdę odpowiadają na potrzeby mieszkańców, podnoszą bezpieczeństwo i poziom zdrowia mieszkańców oraz rozwijają całorocznie turystykę. Powinna być taka cała sieć gminnych ścieżek łączących Mszanę z wszystkimi miejscowościami tak, żeby można było bezpiecznie dojechać, albo dojść do pracy, szkoły, sklepu, kościoła itp. W ścieżki warto pakować każde pieniądze zamiast w nierentowne pomysły typu hala sportowo-kult. Przecież wystarczy nam mszański MOK, który mimo że obsługuje obecnie 3 gminy (bo nawet gmina Niedźwiedź korzysta), to ledwo przędzie.

2025-12-25 14:21:58
Było maksimum, jest minimum. Wójt stracił większość i… pieniądze

Smutne, ale może te niemiłe sytuacje przyczynią się jakoś do zmiany na lepsze w gminie. Wójt widać, że chce coś robić, rada też, tylko się uwspólnić nie mogą. Pamiętajmy, że wybraliście wójta bez samorządowego doświadczenia, więc narazie się uczy jak to się robi. Myśli zapewne, że trzeba walczyć, a to nie tędy droga. Z czasem nauczy się dyplomacji, inaczej nie da się rządzić. Mądre rządzenie to niestety ciągła sztuka szukania kompromisów z innymi, łągodzenia konfliktów -czy nam się to podoba czy nie. Nie zawsze się da zrobić, to co chcemy, mimo że nam dany projekt wydaje się genialny. Czasem poprostu innym się to nie podoba (z różnych względów, których czasem nawet nie rozmumiemy) i trzeba to uszanować. Życzę na Święta wszystkim dużo ciepłych chwil z rodziną, mniej internetu, więcej słuchania, milczenia i zadumy nas sobą i będzie dobrze! Myślę, że wójt i rada jeszcze nas pozytywnie zakoczą.

2025-12-22 20:49:23
Koncert bez wsparcia gminy. W tle spór wójta z dyrygentem

Organizowanie życia kulturalnego gminy, to jedno z podstawowych zadań własnych gminy! Orkiestry z gminy powinny być dofinansowywane bez dwóch zdań. A ta z Mszany Górnej to już w ogóle klasa sama w sobie. Gmina powinna się cieszyć, że są i organizują dla nas imprezy kulturalne na niespostykanym u nas wcześniej poziomie, na które ludzie walą drzwiami i oknami. To chyba o czymś świadczy? Z jakiej parafi dofinansujemy zamaist tego stowarzyszenia z innej gminy i to na kocerty nie u nas? Swoim nie, innym tak. Absurd, który powinien być zgłoszony.

2025-12-06 14:58:37
Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]